Ερώτηση κατέθεσαν 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία της αναπληρώτριας τομεάρχη για θέματα μεταφορών, Πέτης Πέρκα, και στην οποία ζητούν την προσωρινή παύση των καρτών απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ λόγω των πρωτοφανών συνθηκών της πανδημίας και της δραματικής μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν πως υπό τις δεδομένες έκτακτες συνθήκες, ένα μεγάλο μέρος των κατόχων απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ, οι οποίοι αποτελούν και τους τακτικούς αν όχι καθημερινούς χρήστες των μέσων μεταφοράς του Ομίλου ΟΑΣΑ, είτε εργάζεται από το σπίτι είτε αποφεύγει τη χρήση των ΜΜΜ για λόγους δημόσιας υγείας. Πολλοί μάλιστα από τους τελευταίους είναι κάτοχοι εξαμηνιαίας ή ετήσιας κάρτας, την οποία και έχουν προπληρώσει, καταβάλλοντας ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρουν πως σε σχετικά αιτήματα των παραπάνω κατόχων για πάγωμα της κάρτας τους δυστυχώς η διοίκηση της εταιρίας συμπεριφέρεται ως η χώρα να λειτουργεί υπό κανονικές συνθήκες.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Θέμα: «Προσωρινή παύση καρτών απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ εν μέσω πανδημίας Covid-19»
Βρισκόμαστε εν μέσω μιας πρωτοφανούς παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, του Covid-19 ή αλλιώς κορωνοϊού, την οποία ήδη ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε «πανδημία», η οποία έχει χτυπήσει και τη χώρα μας.
Τα προληπτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κωρονοϊού, όπως για παράδειγμα η εργασία από το σπίτι, οι Άδειες Ειδικού Σκοπού και η απόφαση που τέθηκε σε ισχύ από σήμερα, σύμφωνα με την οποία οι μετακινήσεις επιτρέπονται μόνο για συγκεκριμένους λόγους, έχουν επηρεάσει δραστικά και τον τομέα των μεταφορών και δη την επιβατική κίνηση.
Οι μεταφορές ουσιαστικά τις τελευταίες μέρες βρίσκονται στα όρια της ακινησίας, με την επιβατική κίνηση να έχει μειωθεί περίπου στο 70%. Στο μετρό για παράδειγμα, τα δρομολόγια εκτελούνται με πρόγραμμα Σαββατοκύριακου, τα λεωφορεία επίσης μετακινούνται σχεδόν άδεια, ενώ προγραμματίζεται σε όλα τα ΜΜΜ αναπροσαρμογή των δρομολογίων, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των επιβατών σε ώρες αιχμής και μη.
Υπό τις δεδομένες έκτακτες συνθήκες, ένα μεγάλο μέρος των κατόχων απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ, οι οποίοι αποτελούν και τους τακτικούς αν όχι καθημερινούς χρήστες των μέσων μεταφοράς του Ομίλου ΟΑΣΑ, είτε εργάζεται από το σπίτι είτε αποφεύγει τη χρήση των ΜΜΜ για λόγους δημόσιας υγείας. Πολλοί μάλιστα από τους τελευταίους είναι κάτοχοι εξαμηνιαίας ή ετήσιας κάρτας, την οποία και έχουν προπληρώσει, καταβάλλοντας ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.
Σε σχετικά αιτήματα των παραπάνω κατόχων για πάγωμα της κάρτας τους εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού ή άλλων εναλλακτικών που έχει να προτείνει ο ΟΑΣΑ, δυστυχώς η διοίκηση της εταιρίας συμπεριφέρεται ως η χώρα να λειτουργεί υπό κανονικές συνθήκες.
Ενδεικτική είναι η απάντηση του ΟΑΣΑ σε αίτημα, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:
«Σας γνωρίζουμε ότι η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών απεικονίζει σύμβαση μεταφοράς για τη διεκπεραίωση συγκοινωνιακών υπηρεσιών από μια ή περισσότερες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις μεταξύ του Ομίλου ΟΑΣΑ και του επιβάτη. Η αγορά της κάρτας από έναν επιβάτη δηλώνει την αποδοχή εκ μέρους του των όρων της σύμβασης μεταφοράς, οι οποίοι είναι δεσμευτικοί τόσο για τον επιβάτη όσο και για τον Όμιλο ΟΑΣΑ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Ειδικά τα χρονικά προϊόντα ξεκινούν να ισχύουν από την πρώτη φορά που θα επικυρωθούν στους αναγνώστες των πυλών στους σταθμούς και στα επικυρωτικά μηχανήματα στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ.
Συνεπώς, δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημά σας για προσωρινή παύση της ήδη ενεργοποιημένης χρονικής κάρτας απεριορίστων διαδρομών».
Ειδικά τα χρονικά προϊόντα ξεκινούν να ισχύουν από την πρώτη φορά που θα επικυρωθούν στους αναγνώστες των πυλών στους σταθμούς και στα επικυρωτικά μηχανήματα στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ.
Συνεπώς, δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημά σας για προσωρινή παύση της ήδη ενεργοποιημένης χρονικής κάρτας απεριορίστων διαδρομών».
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Έχει ληφθεί πρόνοια αντιμετώπισης έκτακτων συνθηκών, όσον αφορά στα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ;
2. Δεδομένου ότι η σύμβαση μεταφοράς απεριορίστων διαδρομών κατά την υφιστάμενη δυσμενή συγκυρία δεν τηρείται ούτε από την πλευρά του ΟΑΣΑ, αφού τα καθημερινά δρομολόγια έχουν περιοριστεί και θα μειωθούν κι άλλο, προτίθεται η εταιρία να σκεφτεί εναλλακτικές λύσεις για τους πιστούς της χρήστες; Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν προσωρινή παύση των καρτών, επιμερισμό του κόστους μεταξύ των δύο μερών ή άλλους τρόπους;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γεώργιος
Βέττα Καλλιόπη
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία-Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης (Μίλτος)
Χρηστίδου Ραλλία